Újra E-bike nyergében, Giant Talon E+ 3 teszt

Kiss Gábor Bike Zone Gödöllő Kerékpáros Sportegyesület - 2021. 02. 28. 00:00:00
Újra E-bike nyergében, Giant Talon E+ 3 teszt

A februári tavasz kicsalt sok bringást a szabadba és mivel közeledik a március 15-ei tesztnap is, kivittük éles bevetésre az egyik tesztbingánkat, a legalapabb felszereltségű modellt, a Giant Talon E+ 3-at. Kíváncsiak voltunk, hogy komoly terepen hogyan teljesít és mit bír a bringa 

 

A Bikexpert kerékpárbolt megint hozta a megszokott formáját, adta a 2 db vadi új, a Giant legújabb, Gyöngyösön létrehozott gyárában összeszerelt bringákat és hozzá megkaptuk a céges kisbuszt, sofőrrel, szerelővel, fényképésszel és hangulatfelelőssel együtt. Na jó, ezt a sok feladatot egy személy látta el, a bolt tulajdonosa, Bringye Péter, aki annyira sokoldalú, hogy az már gömb. Köszönünk mindent!

 

A teszt helyszínéül Csömör település határában lévő Kálvária domb és a környékén megépített magyar és nemzetközi versenyeknek is helyet adó, igazi xco (olimpiai cross) versenypályát választottuk. Ez már igazi terep, sok emelkedővel, gyors és technikás lefelékkel, ugratókkal, rengeteg kanyarral tűzdelt nyomvonal. Aki ismeri, tudja, hogy nem egy libakergető helyről van szó. Emma lányom és én már sokat edzettünk és versenyeztünk itt, szóval ismerjük a vonalvezetését, jó lehetőség lehet az e-bike-ok vs normál bringák összehasonlítására.

 

Délelőtti érkezés, gyors pakolás és öltözés után már ültünk is a Talonokon. Nekem az XL-es,  Emmának az M-es vázméretűre esett a választásunk, ezeket hangoltuk be a saját ízlésünk szerint. Spd pedálok, nyeregmagasság, kormánymagasság, guminyomás, fékkarok pozíciója stb-stb. Megintcsak nem akarok senkit sem untatni a bringa technikai leírásával, a teszt lényege, hogy az 50Nm-es motor és a 400Wh-s kisebb akkumulátor 1x9 sebességgel hogyan teljesít a 85kg-om alatt.

 

készülődés

 

Elindultunk. Emma, aki a Magyar Junior Nemzeti Válogatott tagja, nem szokta ellazulni az edzéseket, szóval a tempóra nem lehetett panasz. Én a rásegítést 2-es fokozatra állítottam (5 fokozatban lehet állítani), azt éreztem megfelelőnek, hogy sportos legyen a tekerés és tennem kellett nekem is a wattokat a hajtásba rendesen. A Garmin óra 160-170-es szívveréseket mutatott az emelkedőkön, persze versenykörülmények között ez szokott magasabb lenni, de ugye még „tél” van, nem kell még versenyteljesítményt leadni. Erre viszont nekünk totálisan jó az e-bike. Egész évben nem lehet full edzettnek lenni, pihenni is kell, ez a pihenés viszont aktív pihenés. Ilyenkor csodás segítő az e-bike, mert hozzá segít a tempóhoz, viszont nem kell meghalnom és tüdőt köpnöm az emelkedőkön.

 

 

Először furcsa volt a motor és az akkumulátor többlet súlya, ezt Emma is mondta menet közben, de a harmadik körben már a csajszi úgy ugratta az ugratókat és fűzögette a 10-12 kg-mal nehezebb bringát, mint ha mindig is ezzel ment volna. Persze, a jót könnyű megszokni. A tekerés vége felé már a meredekebb emelkedőn néha felraktam a rásegítést 3-as fokozatra, Emma néha 4-esre is, de hát Ő csak 53 kg, a bringa viszont ugyan abban a súlyban volt, mint az enyém. Normál bringánál egy lehetőségünk lett volna, lassabban felmenni az emelkedőn a fáradtság előrehaladtával, itt viszont csak nyomtunk egyet a bal hüvelykujjunkkal a + gombon (de nagy királyok vagyunk gecc!) és hajrá tovább. Az akku visszajelző szerint még bőven van szufla, úgyhogy még két kör. Emma úgy elkezdte nyomni, hogy Peti a kör vége felé feladta a küzdelmet, hiába volt még szufla a gépben, a humanoidnak is fel kell nőni a feladathoz. Szépen fűzögettük a kanyarokban, élveztük a napsütést, a sebességet, de mint a végén kiderült, úgy elfáradtunk miután megálltunk, hogy ha más mondja, nem nagyon hisszük el.

 

 

6 kört mentünk, 22,75 km 1144m szintkülönbség 1620 kcal elégetett kalória 175-ös max pulzus, 28 óra regenerálódási idő. Ha ez nem sportos, akkor semmi, úgy hogy mi versenyszerűen bringázunk. A végére még bőven maradt 40% az akkukban, szóval a bringa még bírta volna itt is a körözést, az 50Nm nekem bőségesen elég volt mindenhová. A bringa nem csörög, nem zörög, itt aztán le volt ez a rész is tesztelve rendesen. A nyereg, a markolat kényelmesek, ezekre háklis vagyok, a Maxxis gumik a mostani enyhén földnedves talajon nagyon szépen tették a dolgukat, szépen tartották a kanyaríveket, felfelé kapaszkodott, a féktávokkal sem volt problémánk, a jó guminyomás miatt gyönyörűen csillapított a talaj felől. Számomra a teleszkóp volt néha kevés ehhez a pályához és a tempómhoz, de mivel a legolcsóbb e-bikeról van szó, nem is vártam azt, hogy minden porcikájában maximumon teljesít. Ez a hiányossága később tuningolható és akinek kevés volna esetleg a 9 sebesség, egy kevés plusz pénzért átszerelhető 10 vagy 11 fokozatra, de szerintem 10 fokozat 11-36-os sorral már mindenkinek elég kell, hogy legyen.

 

 

Mivel a Bikexpert kerékpárbolt Giant és Merida teszt center is, így érdemes valamelyik modellünket kipróbálni, hogy saját kézből, saját tapasztalatból legyen vélemény egy e-bikeról, ne csak a szomszédom haverjának a sógora mondta, hogy…

 

Remélem nem untattam nagyon senkit az írásommal és felkeltettem az érdeklődést egy jó kis tekerésre, legyen az normál bringával vagy akár e-bike-al (pedelec kerékpár). A lényeg, hogy a lánc általában a rabság jele, de a bringáknál pont a szabadságot adja! Bringára fel, gyűljenek a km-ek, hátszelet és széles utat mindenkinek.

 

Nanobar példa

Üdvözöllek!

Ez itt egy példa a nanobar és container használatára.

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.